Osnovna škola Ksavera Šandora Đalskog Donja Zelina

Obavijesti

Školska godina 2024./2025.

9.9.2024. početak nastavne godine

niži razredi ujutro, viši razredi popodne

Satnica škole

- - - 8.c
5.N 6.N 7.N 8.N
Poveznice

Ispis statistike od 16. 10. 2011.

Školski dokumenti

Videodružina Ksaver

« Rujan 2024 »

Naslovnica - vijesti
Maturalno putovanje osmaša 2024.
Autor: Marina Grugan, 16. 9. 2024.

Učenici osmih razreda posjetili su Srednju Dalmaciju tjedan dana prije početka nastavne godine, od 4. do 9. rujna. Kako su došli svježi s ljetnih praznika, imali su energije za sadržajima i doživljajima bogato i ispunjeno putovanje. U nastavku donosimo pregled puta i doživljaje učenika uz fotografije i videozapise koje možete pogledati u digitalnom albumu.

Prvi dan: Split, Trogir, Vodice

Ujutro smo se prije 7 sati okupili kod škole i krenuli autobusom u Split. Vozili smo se oko šest sati. Cijelim smo se putem smijali i zabavljali s prijateljima. U Splitu nas je dočekala vodičica Alemka s kojom smo krenuli u razgled Dioklecijanove palače. Unutra smo vidjeli carev stan te podrume. Pogledali smo Peristil s katedralom sv. Dujma, Vestibul, Prokurative, Marmontovu ulicu, HNK i rivu. Potom smo, nakon kraće stanke, otišli do Hajdukova stadiona na Poljudu. Obišli smo njihove nagrade i trofeje te travnjak.

Slijedio je put do Trogira u kojem smo razgledali staru gradsku jezgru, katedralu sv. Lovre pod zaštitom UNESCO-a, veliku i malu palaču Ćipiko, gradsku ložu i kaštel Kamerlengo.

Nakon Trogira stigli smo u hotel Punta u Vodicama gdje smo se smjestili u vilu Arausa, odmah uz plažu. Bili smo preumorni za tulumarenje pa smo samo otišli na večeru i zatim je prvom danu došao kraj.

Drugi dan: Šibenik, Sokolarski centar

Nakon doručka krenuli smo autobusom u Šibenik. Tamo nas je dočekao vodič Ante, a s njim smo obišli katedralu sv. Jakova, potom Meštrovićev kip Jurja Dalmatinca, Trg četiri bunara, palaču Pellegrini, vijećnicu i mnoge zanimljive uličice. Zatim smo imali slobodno vrijeme za sladoled jer je bilo 35 °C. Na kraju smo posjetili Tvrđavu sv. Mihovila gdje smo upoznali povijest utvrde i saznali zašto je bila važna za povijest Šibenika.

Nakon Šibenika otišli smo na ručak u restoran Vrata Krke i nedaleko njega u Sokolarski centar gdje smo saznali sve o sovama, sokolovima i orlovima. Vratili smo se u svoj hotel u Vodice. Išli smo se kupati na bazene i na more.

Slijedila je večera i tulumarenje koje je potaknula i animatorica u disku organiziranom samo za nas učenike. Bili smo dugo budni unatoč tome što nas je čekalo rano buđenje idući dan, a noć je osvježio ljetni pljusak.

Treći dan: Nacionalni park Krka, otok Visovac

Ujutro smo se rano otputili do NP Krka autobusom jer smo trebali stići na brod koji nas je više od pola sata vozio do otočića Visovca smještenog usred rijeke Krke. Dan je bio ugodno svjež i predivan za izlet ovim zelenomodrim krajolikom. Razgledali smo samostan na Visovcu i park u kojem žive samo četiri redovnika, ali ima bogatu povijest. Nakon povratka s Visovca došli smo u Lozovac odakle smo započeli razgled NP Krka. Obišli smo mlinice, etnografsku zbirku, spustili se stepenicama uz staru elektranu prema Skradinskom buku i poučnoj stazi. U restoranu Stari mlin imali smo ručak na otvorenom. Po povratku u hotel imali smo vremena za kupanje, igru i odmor. Slijedio je još jedan disko, no mnogi su se radije zabavljali u sobama i šetali.

Četvrti dan: Rizvan-city, adrenalinski park

Četvrti smo se dan probudili, spremili i otišli na doručak. Nakon toga smo se spakirali, odnijeli torbe ispred hotela pa smo imali slobodno vrijeme za šetnju i kupanje do ručka. Nakon toga vozili smo se autobusom do adrenalinskog parka. Išli smo na zip-line, koji je bio odličan, poligon, ljuljačku… Navečer smo se vratili ispred škole oko 22 sata.

Napisale: Leonora Barberić, Brigita Forko, Tara Škrapec – 8. n

Pročitajte još u nastavku...

DOJMOVI O MATURALCU

„Kad smo došli u Split, našu prvu destinaciju, dočekala nas je gospođa koja nas je vodila uz rivu prema Dioklecijanovoj palači gdje nam je detaljno objasnila za što je služila kroz godine i tko je živio u njoj i zašto. Split je bio jedan od onih gradova koji su ljeti krcati ljudima.“ Victoria Dužaić, 8.a

„U Trogiru obišli smo katedralu sv. Lovre i Radovanov portal. Katedrala je jako lijepo ukrašena, ima uklesane kipove anđela posvuda. Posjetili smo još starih i značajnih građevina kao što su mala i velika palača Ćipiko.“ Victoria Dužaić, 8.a

„Kad biste pitali nekog osmaša koji je događaj tijekom njegovog školovanja najvažniji, zasigurno bi većina odabrala maturalac. Događaj je to kada ste dovoljno odrasli da odete na put sa svojim prijateljima, bez svojih ili njihovih roditelja u pratnji. Morate pokazati svoju odgovornost i zrelost, a pritom se i dobro zabaviti. Za mene je ovogodišnji maturalac bio jedan od najvažnijih događaja u životu. Trećeg dana posjetili smo Visovac i NP Krka. Visovac je imao predivan samostan i muzej, a u NP Krka najviše su mi se svidjeli slapovi.

Lijepo mi je bilo na maturalcu. Dobro smo se zabavili i sklopila sam nova prijateljstva s osobama s kojima se nisam imala prilike družiti dosad. Mislim da nas je ovaj maturalac dodatno povezao i učinio boljima.“

Franka Kljajić, 8. b

„Maturalac je bio jedan od mojih dražih i zabavnijih izleta.“

Dominik Bunčić, 8.b

„U Splitu smo razgledali mnogo toga. Posjetili smo Dioklecijanovu palaču i saznali o povijest nje i njezinog vladara, rimskog cara Dioklecijana. Zatim smo naučili o splitskom najpoznatijem spomeniku, spomeniku splitskom starohrvatskom biskupu Grguru Ninskom. Vodičica nam je objasnila da ako primimo njegov palac na nozi da će nam se ostvariti želja koju pritom zaželimo.

U Rizvan-Cityju spuštali smo se sa zip-linea i prelazili dugačak i na dijelovima zastrašujući poligon. Penjali smo se na stijenu i pokušavali pogoditi metu lukom i strijelom. Tko je htio, mogao je otići na najveću ljuljačku u Hrvatskoj. Neki od nas su bili, prebrodili strah, kao i ja.

Nadam se da je svima ostalo ovako lijepo sjećanje kao meni te da ćemo kao razred imati još više zajedničkih uspomena koje se ne zaboravljaju.“

Helena Grozaj, 8.a

„Stadion Poljud je dom HNK Hajduk Split. Tamo smo razgledali neke od prostorija kluba te kupili zanimljive suvenire. U večernjim satima stigli smo u hotel na večeru. Bilo je vrijeme za spavanje, ali mi smo ostali budni do kasno u noć.“

Matej Hasan, 8.n

„U hotelu se nudilo puno različite hrane za večeru. Bila sam iznenađena koliko je hrana bila ukusna, budući da inače ne volim jesti nigdje drugdje osim kod kuće.“

Victoria Dužaić, 8.a

„U NP Krka posjetili smo Visovac gdje se u samostanu čuvaju stare sablje, krune, knjige i slike. Vidjeli smo velike i male slapove.“

Damjan Orehovec, 8. a

„Slobodno vrijeme do večere iskoristili smo odmarajući i kupajući se u moru ili bazenima. Trećeg dana posjetili smo NP Krka u kojem smo brodom doplovili do otoka Visovca te pješke obišli staze širom nacionalnog parka i divili se ljepotama prirode.“

Pamela Glanjar, 8.a

„U Sokolarskom centru poslušali smo edukativno predavanje te vidjeli i upoznali se s nekim pticama i načinom na koji žive.“

Ivona Jelavić, 8.a

Pripremila: Vešligaj Lidija, prof.