2022-11-23 15:42:51

Školski projekt Dani komunikacije i tolerancije

I u ovoj školskoj godini nastavljamo s projektnim aktivnostima na razini cijele škole. Projekt pod nazivom Dani komunikacije i tolerancije trajao je tijekom studenoga u svim razredima škole, a vrhunac je bio 16. i 17. studenog uz Svjetski dan tolerancije. Povod za ovaj projekt bio je i Mjesec hrvatske knjige (15.10. – 15.11.) te Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje 18.11. Ishodi projekta stoga su bili povezani uz sve te obljetnice.

 

fotogalerija

 

Više pročitajte u nastavku.

Projekt su provodili učitelji razredne i predmetne nastave, napose učitelji hrvatskoga jezika, učitelji stranih jezika, učitelji informatike, te svi razrednici, knjižničarka i pedagoginja. U projektu su sudjelovali svi razredni matične škole te Područne škole Nespeš i Područne škole Psarjevo.

Na SRZ-u svi su razredi izradili plakate o temi tolerancije i proveli o toj temi radionicu koju su preporučile pedagoginja Dolores Orbanić Biliškov i psihologinja Danijela Čuljak. Razrednici, učitelji i učenici kroz projektne aktivnosti razvijali su komunikacijske vještine učenika i toleranciju te druge važne životne vrijednosti (poštovanje, zahvalnost, spremnost na pomaganje, samopouzdanje, ljubaznost i dr.).

Važan cilj ovoga projekta bio je raditi na samopouzdanju učenika, vježbati kako prevladati tremu od javnog nastupa i  kako se nositi sa strahom od iznošenja vlastitog mišljenja. Učenici su bili aktivniji u govornom sudjelovanju na nastavi, razvijali su sposobnost slušanja drugih i učili kako aktivno slušati. Mnogi od njih samostalno su prezentirati uz plakat ili prezentaciju koje su pripremili. Učenici su učili sudjelovati u raspravi, tolerirati drukčije mišljenje, bolje se ophoditi u razgovoru sa starijima, kulturno se izražavati i izbjegavati spontano odgovaranje i govorenje koje nije vezano za temu ili pitanje.

Projektne aktivnosti organizirale su se na satima razredne zajednice te kroz nastavne predmete. Učenici su mogli snimati videozapise intervjue, sudjelovali u raspravi ili parlaonici na satu hrvatskoga jezika, slušati predavanje gosta književnika i sudjelovati svojim pitanjima, držati kraća izlaganja o temama vezanim uz nastavni predmet, razgovarati s odraslima o važnosti komunikacije za suradnju,  usmeno prepričavati priče, pisati i čitati svoje priče, slikopriče te učiti o govorništvu (tehnike svladavanja treme, struktura govora, upotreba stilskih sredstava i poslovica u govoru). Pokazali su i dobre vještine primjene raznih digitalnih alata (Kahoot, Mentimeter, Sway, Canva i sl.). Učenici su mogli učiti i kroz igru i druženje, primjerice, osmišljavajući zagonetke i pitalice te igrajući društvene igre.

Lidija Vešligaj, prof.


Osnovna škola Ksavera Šandora Đalskog Donja Zelina