preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ksavera Šandora Đalskog Donja Zelina

Login
LiDraNo 2020.

Poveznice

Važni datumi

9.9. prvi dan nastave prvog polugodišta

7.10. Ekološki dan

6.12. Sveti Nikola - Dan župe 

7.1. prvi dan nastave drugog polugodišta

25.5. Dan škole - dan otvorenih vrata

12.6. Sportski dan

        

Satnica škole

Rasporedi zvona i raspored dežurstva učitelja.

Raspored informacija

Raspored informacija za roditelje - šk. god. 2019./2020.

Priloženi dokumenti:
Informacije 19-20.pdf

Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 16. 10. 2011.

Ukupno: 442889
Danas: 1
Sandučić povjerenja

Vaša pitanja, prijedlozi, problemi.

Školski dokumenti

Zakoni i pravilnici

Školski projekt zaKAJ

Videodružina Ksaver

Kalendar
« Veljača 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Knjižnica

Radno vrijeme knjižnice:

Ponedjeljak: u smjeni s višim razredima.

Utorak: u smjeni s nižim razredima.

Srijeda: u smjeni s višim razredima.

Četvrtak: u smjeni s nižim razredima.

Petak: u smjeni s višim razredima.

* prije podne: 8 - 14 sati

* poslije podne: 12 - 18 sati

 

 Nada Slišković, knjižničarka




Novosti
PowerPoint prezentacija - Dragutin Tadijanović
Marina Grugan / datum: 10. 2. 2020. 08:20

Prezentacija je dostupna u prilogu.


[OPŠIRNIJE]



Informacijski program knjižnice 2./2020.
Marina Grugan / datum: 10. 2. 2020. 08:08
Dokument Informacijski program knjižnice za veljaču dostupan je u prilogu.

[OPŠIRNIJE]



Sat lektire "Vlak u snijegu" Mate Lovraka
Marina Grugan / datum: 4. 2. 2020. 15:52

U utorak, 4. veljače, održan je sat korelacije Hrvatskoga jezika i knjižnice iz područja lektire „Vlak u snijegu“ Mate Lovraka u 3.b razredu. Održana je prezentacija o Lovraku kao učitelju i piscu kojem je posvećen Memorijalni centar u Velikom Grđevcu kod Bjelovara gdje je rođen. Prezentiran je slijed događaja dječjeg romana koji je posvećen školskom izletu u Zagreb vlakom na čijem je povratku vlak stao zbog nanosa snijega. Učenici su rješavali zadatke na nastavnim listićima na kojima su zapisali naslove autorovih dječjih romana, opis Velikog Sela i škole te izbore za domaćina zadruge Ljubanovac. Napisali su kako đaci doživljavaju Zagreb, posjet Higijenskom zavodu i kino-predstavi. Zanimljiv im je bio dogovor zadruge o čišćenju snijega s tračnica što je omogućilo da vlak ponovno krene. Učenici su prepoznali osobine glavnih likova i zaključili pouku romana o vrijednosti dječjeg rada. Na kraju sata iznijeli su svoja zapažanja o igranom filmu snimljenom prema ovom romanu kao mediju koji predočava događaje filmskim izražajnim sredstvima, prvenstveno kadrovima ili filmskim slikama. Knjiga im je zanimljivija jer je opširnija nego film koji ne prikazuje sve pojedinosti romana. 


[OPŠIRNIJE]



Medijska kultura - 8. razred
Marina Grugan / datum: 10. 1. 2020. 12:48

Dokument je dostupan na sljedećoj poveznici.


[OPŠIRNIJE]



Informacijski program knjižnice 1./2020.
Marina Grugan / datum: 10. 1. 2020. 12:40

Dokument Informacijski program knjižnice za siječanj dostupan je u prilogu.


[OPŠIRNIJE]



Jacob i Wilhelm Grimm - Snjeguljica i sedam patuljaka
Marina Grugan / datum: 11. 12. 2019. 12:36

   U utorak, 10. prosinca, održan je motivacijski sat za čiranje Grimmovih priča posvećen „Snjeguljici“ u 1.b razredu.

Učenici su upoznali priču pročitanu na početku sata. U razgovoru o priči potaknutom pitanjima opisali su Snjeguljičin lik te istakli da je bijela poput snijega, rumena kao krv, a kose crne popu ebanovine. Razumjeli su priču o Snjeguljici i zloj pomajci, kraljici, koja je imala čarobno ogledalo da joj kaže da je najljepša. Učenici su napomenuli da je ogledalo reklo istinu jer je Snjeguljica, koja se sklonila kod sedam patuljaka iza sedam brežuljaka, ljepša od ohole kraljice. U dijalogu su istaknuli da je kraljica željela da Snjeguljica nestane. Stoga je za nju pripremila pojas da je utegne, otrovan češalj i jabuku da prestane živjeti.

   Zaključili su pouku priče po kojoj nitko ne smije biti zao kao ohola kraljica koja je željela biti najljepša. No Snjeguljica, ljepša od nje, bila je spašena i na koncu postala kraljicom.

Priča „Snjeguljica“ motivacija je za čitanje ostalih priča braće Grimm: „Pepeljuga“, „Trnoružica“, „Crvenkapica“, Ivica i Marica“, „Vuk i sedam kozlića“, „Tri praščića“ i drugih.

Učenici su crtali lik Snjeguljice prema predlošku Snjeguljičinog lika iz Disneyevog animiranog filma.


[OPŠIRNIJE]



Informacijske teme knjižnice za prosinac
Marina Grugan / datum: 4. 12. 2019. 19:33

Dokument Informacijske teme knjižnice za prosinac dostupan je u prilogu.


[OPŠIRNIJE]



Informacijske teme knjižnice za studeni
Marina Grugan / datum: 7. 11. 2019. 08:24

Dokument Informacijske teme knjižnice za studeni dostupan je u prilogu.


[OPŠIRNIJE]



Časopisi kao izvor informacija u knjižnici
Marina Grugan / datum: 7. 11. 2019. 08:14

U ponedjeljak, 4. studenoga, učenici 5.b čitali su časopise u knjižnici. Odabrali su obrazovni članak u Meridijanima i Drvu znanja i napisali sažetak članka. Pročitali su svoj sažetak obrazovne teme te predstavili časopise kao izvor informacija.

Upoznali su teme koje se odnose na prirodne znanosti, o maslinarstvu na otoku Pagu, lavu kao kralju životinja i lavini kao prirodnoj nepogodi u gorskim predjelima.

Učenici su usmeno izrazili osobni stav o pročitanom tekstu te pismeno zaključili glavnu misao teksta.

 

Članak „Lunski maslinici“ u časopisu Meridijani

 

   Lunski su maslinici najstariji u Hrvatskoj, više od tisuću godina, na istočnim obalama Mediterana, očuvani u izvornom obliku. Na području Luna na Pagu stoljećima su očuvane samonikle divlje masline. Masline se tu beru ručno na tradicionalan način, pomoću ljestvi i grablja. S jednog stabla ubere se tristo pedeset kilograma maslina. Masline se strojno drobe i melju. U centrifugalnoj preši odvaja se zeleno maslinovo ulje. Glavna je misao članka da je maslinarstvo vrlo korisno zbog maslinovog ulja koje se dobije preradom maslina.

                                                                                                                  Leonardo Tišinić, 5.b 

 

Tekst „Lav kralj životinja“ u časopisu Meridijani  

 

   U napoznatijem nacionalnom parku Afrike Serenjetiju u Tanzaniji žive najrasprostranjenije populacije afričkih lavova. Novinar i reporter Davor Rostuhar promatrao ih je baš na toj lokaciji, a potom i snimio.

U Africi je do kraja 20. stoljeća lavova bilo posvuda, no danas obitavaju samo u istočnoj i južnoj Africi. No i ondje populacija lavova drastično opada, kao i u Aziji i Indiji gdje je danas samo mala skupina lavova preživjela.

Glavna je misao teksta da je lav nakon tigra najveća mačka na svijetu, mužjak je dužine dva metra, a težine oko 190 kilograma. Jači su od drugih predatorskih vrsta s kojima se bore za lovinu: hijena, leoparda, geparta, divljih pasa i drugih.

 

Kiara Sumpor, 5.b   

 

Članak „Lavina“ u časopisu Drvo znanja

 

   Kada se velika količina snijega nakupi na nekoj planini, nastaje lavina. Riječ lavina potječe od grčke riječi labina, što znači klizanje tla. Lavine su najčešće gomile snijega koje se obrušavaju niz padine planina, a mogu biti i kamene, ledene ili zemljane. Lavina započinje na dijelu na kojem počinje pomicanje snijega, obično na nagibu padine izloženom vjetru i suncu. Staza lavine je između zone nastanka i zaustavne točke lavine. Staza je najznačajniji dio puta lavina,  na kojem lavina postiže svoju najveću brzinu. Završni dio lavine je odlaganje. Na tom dijelu puta lavina gubi svoju brzinu, a snijeg se počinje taložiti u dolini, zaravni ili na suprotnoj strani padine na kojoj je nastala.              

Glavna je misao članka da se snježna lavina brzo kreće niz obronak planine brišući sve pred sobom, kada velika količina snijega nadjača otpor kose padine.

                                                                                                                          Lukas Lukić, 5.b


[OPŠIRNIJE]



Istraživanje informacija na internetu
Marina Grugan / datum: 22. 10. 2019. 08:15

   U petak, 18. listopada, održan je sat korelacije hrvatskoga jezika i knjižnice u 7.c razredu o istraživanju internetskih informacija. U uvodnom dijelu sata održana je prezentacija o informacijskim izvorima na internetu: Google, Yahoo, Wikipedia, Kindle, Gutenberg, Twitter (blogovi), Issuu, Encyclopedia Britannica i hrvatska Prolexis enciklopedija. Učenici su informirani i o internetskoj adresi rječnika engleskog  jezika: www.yourdictionary.com. Učenici su upoznali osnove informacijske pismenosti. Bitno je pretražiti i vrednovati izvore informacija na internetu s obzirom na autora, datum objave, internet adresu, izdavača i poveznice. Potrebno je pronaći i odabrati online informacije o nekoj temi, vrednovati ih, koristiti i usvojiti.

Informirani su o Carnet e-lektiri za 7. razred, za što im treba korisničko ime i lozinka.

E-lektira je u PDF formatu što daje mogućnost ispisa, a naslovi su: „Oliver Twist“, C.Dickens, „Čuvaj se senjske ruke“, A.Šenoa,  „Iz velegradskog podzemlja“, V.Novak i „Voda / Odabrane pripovijetke“, V.Nazor.

Učenici su istražili podatke o lektiri „Duga“ Dinka Šimunovića, „Smogovci“ Hrvoja Hitreca i „Dobri duh Zagreba“ Pavla Pavličića. Prva skupina istražila je književni rad i djela Dinka Šimunovića. Zadatak im je bio da napišu prikaz pripovijetke „Duga“ sa stajališta patrijarhalne sredine Čardaka koja uvjetuje drugačiji odgoj dječaka i djevojčica. Predstavnica prve skupine Anđela Litvić istražila je u knjižnici na internetu, u katalogu KGZ-a  podatke o autoru djela pa je u izlaganju rekla da je Dinko Šimunović objavio „Dugu“, „Alkara“ i „Muljiku“ u ABC nakladi i u Školskoj knjizi. Zaključila je da je Srna htjela postati dječak pa je po vjerovanju protrčala ispod duge da to ostvari. To se nije obistinilo, a učenica  smatra da je Srna trebala prvo razmisliti i da je bila naivna.

Učenici druge skupine istražili su životopis i književna djela Hrvoja Hitreca. Učenica Lucija Bartolović istražila je podatke o romanu „Smogovci“ u kataloga KGZ-a na internetu. Iz anotacije (kratke bilješke) o djelu zapisala je da je to roman za djecu i odrasle, namijenjen je djevojčicama i dječacima. Drugi nastavak romana je „Zbogom, Smogovci“, a treći „Smogovci i biće iz svemira.“ Roman „Smogovci“ scenarij je za istoimenu televizijsku seriju čiji je redatelj Milivoj Puhlovski, a prati život obitelji Vragec u Naselku nadomak Peščenici.

Treća skupina istražila je književni rad Pavla Pavličića, autora školske lektire: „Trojica u Trnju“, „Petlja“, Zeleni tigar“ i „Dobri duh Zagreba“ , zbirke kriminalističkih priča za sedmi razred. Pisac je i romana namijenjenih odraslim čitateljima: „Stroj za maglu“, „Plava ruža“, „Koraljna vrata“ i drugih djela.

Učenik Domagoj Zmiša kao predstavnik treće skupine istražio je na Googleu životopis Pavla Pavličića te zapisao da je književnik istaknut po pisanju kriminalističkih romana za djecu i odrasle. Godine 1969. diplomirao je komparativnu književnost i talijanski jezik na Filozofskom fakultetu u Zagrebu pa doktorirao 1974. Godine 1970. postao je profesor na Filozofskom fakultetu.


[OPŠIRNIJE]



Nastavni sat u knjižnici o enciklopediji
Marina Grugan / datum: 3. 10. 2019. 15:08

   Trećeg listopada održan je sat u knjižnici koji se tematski odnosi na enciklopediju. Knjižnicu je posjetio 2. b razred s učiteljicom Nadom Kruljac.

Učenici su upoznali enciklopediju kao dio referntne zbirke koju čine i leksikoni, rječnici, atlasi, gramatike i pravopisi. Spoznali su da je enciklopedija  knjiga sveopćeg ljudskog znanja na čijem je kraju kazalo pojmova poredanih po abecedi. Tijekom sata prolistali su Dječju ilustriranu enciklopediju, Oxford enciklopediju, Tehničku enciklopediju, enciklopediju o planetu Zemlji,  sisavcima i živom svijetu oceana te astronomiji.

Pronašli su zanimljive pojmove u kazalu pojmova i pročitali njihovo objašnjenje u enciklopediji, primjerice da je slon prvak teške kategorije u svijetu kopnenih sisavaca te je skoro istrijebljen zbog skupocjenih kljova od bjelokosti. Saznali su da je atmosfera zračni omotač oko Zemlje, Mjesec Zemljin satelit i upoznali planete Sunčevog sustava.

Učenici su svojim riječima izlagali sažetak informacija o pročitanim pojmovima čime su pokazali sposobnost pamćenja te izlaganja svojim riječima.

Nada Slišković


[OPŠIRNIJE]



Posjet školskoj knjižnici
Marina Grugan / datum: 3. 10. 2019. 15:05

   Učenici 1.a s učiteljicom Milicom Markiš u četvrtak, 3. listopada, posjetili su školsku knjižnicu. Upoznali su knjižnicu kao prostor u kojem se čuvaju knjige učeničkog i stručnog fonda, AV građa, časopisi i posuđuje lektira.

U uvodnom dijelu sata učencima su predstavljene slikovnice, bajke i priče u lektiri za 1. razred, primjerice Grimmove bajke, Male priče o velikim slovima, Slikopriče, Pale sam na svijetu, Tri medvjeda i gitara, Kako sanjaju stvari, A zašto ne bi.

U glavnom dijelu sata učenici su upoznali bajku „Trnoružica“ braće Grimm. Zaključili su da se u bajci bajkoviti i stvarni likovi i događaji međusobno isprepliću. Stoga je vila bajkovit lik, a Trnoružica stvarni lik. Istaknuli su pouku da osveta trinaeste vile, koja nije bila pozvana na svečanost povodom rođenja kraljeve kćeri, nije bila dobronamjerna jer se kraljevna budi iz sna te priča ima sretan završetak.

Nada Slišković


[OPŠIRNIJE]



Satovi korelacije u knjižnici i projekti
Marina Grugan / datum: 3. 10. 2019. 14:53

Teme su dostupne u dokumentu u prilogu.


[OPŠIRNIJE]



Informacijski program knjižnice za rujan 2019.
Marina Grugan / datum: 16. 9. 2019. 14:19

Informacijski program knjižnice za rujan 2019. dostupan je u prilogu.


[OPŠIRNIJE]



Popis lektire za školsku godinu 2019./2020.
Marina Grugan / datum: 16. 9. 2019. 14:16

Popis lektire dostupan je u prilogu.


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju