Učenike produženog boravka vesele sve radionice, a posebno one koje se provode na otvorenom, u šumici pokraj školskog igrališta. Budući da su učenici slabo poznavali i teško raspoznavali drveće prigorskih šuma, učiteljice produženog boravka odlučile su se za projekt Zeleni dragulji zelinskog kraja. Na radionicama su obrađivali drvo po drvo: pitomi i divlji kesten, grab, bukvu, hrast kitnjak, bagrem, bazgu i lipu. Naučili su ih razlikovati po kori, listu i plodu. Na prešanoj grančici pojedine vrste drveta uočavali su sličnosti i razlike. Osim navedenog, učenici su saznali zanimljivosti o navedenom drveću gledajući i slušajući PowerPoint prezentacije koje su im pripremile učiteljice produženog boravka.
U rano proljeće posadili su nekoliko sadnica hrasta, graba i bukve u šumici pokraj školskog igrališta. Iz predavanja dr. sc. Zvonka Olujića, koji je i donio nekoliko primjeraka običnog jelenaka, hrušta i kožastog trčka, saznali su kako kukci mogu biti korisni, ali i štetni za drveće. Učenici su ih imali prilike promatrati pod povećalom.
U projekt su bili uključeni i roditelji boravkaša. Oni su dobili zadatak da sa svojim djetetom što više vremena provedu u šetnji šumom, fotografiraju njima zanimljiva stabla u svako godišnje doba, a fotografije pošalju u zajedničku WhatsApp grupu. Na taj će način učenici uočavati promjene na drveću.
Učenici su istraživali i o drveće školskog parka. Jesu li točno imenovali drveće, saznali su koristeći Google Lens aplikaciju. Nakon istraživanja proveli su suradnju s učiteljem informatike Draženom Crnim koji je nazive drveća isprintao 3D printerom. Dobivene pločice s nazivima postavljali su Noemi, Mia Maria i Ivan, učenici trećih razreda. Pomoć su imali od svojih učiteljica produženog boravka, ali pripomogao je i sedmaš Luka te osmaš Luca.
Uslijedila je radionica izrade QR kodova o drveću školskog parka. QR kodovi sadržavaju osnovne podatke i zanimljivosti o drveću te fotografiju koju su učenici fotografirali u sklopu radionice na otvorenom. U planu je izrada plakata koji će sadržavati spomenute QR kodove, a bit će dostupni svima za skeniranje.
Na likovnim radionicama djeca su raznim likovnim tehnikama slikala drveće, a svoje su radove izložili na školskom panou.
Svako mjesto ima svoj jedinstveni biljni svijet. Učeći o drveću zavičaja, djeca uče cijeniti i čuvati prirodu, biološku raznolikost, ali i razviju osjećaj pripadnosti i identiteta.