Osnovna škola Ksavera Šandora Đalskog Donja Zelina

Obavijesti

Školska godina 2024./2025.

9.9.2024. početak nastavne godine

niži razredi ujutro, viši razredi popodne

Satnica škole

- - - 8.c
5.N 6.N 7.N 8.N
Poveznice

Ispis statistike od 16. 10. 2011.

Školski dokumenti

Naslovnica - vijesti
Bajkovita šuma u Međimurju
Ivana Tuđan / datum: 23. 9. 2024. 16:12

U sklopu izvanučioničke nastave, naši su drugaši i trećaši, u četvrtak, 19. rujna, proveli bajkovit dan u srcu Međimurja. Posjetili su živopisno mjesto Lopatinec pokraj Čakovca gdje se nalazi poučni tematski park Bajkovita šuma. Već pri samom dolasku u park učenike su dočekala čudesna bića, zmaj Pozoj i majka vode Mokoš, koja su im odškrinula vrata čarolije i povela ih u šetnju šumom. Učenici su tijekom šetnje upoznali mnoge likove staroslavenskih legendi koji obitavaju u šumi i ukazuju se svima koji otvorena srca štuju prirodu i sve njene elemente – zrak, sunce, vodu i plodno tlo. Učenici su sudjelovali u interaktivnoj radionici Mali botaničar te u tegle zasadili male sadnice koje su ponijeli kući za uspomenu uz mali zadatak da ih zalijevaju, njeguju i prate kako rastu iz dana u dan. Vrijedni su đaci potom nagrađeni odlaskom u Kuću bajki gdje dobivaju VR naočale i kreću u virtualnu šetnju šumom te uz pomoć Vile, Lade, čarobnjaka Grabancijaša, Jarila, Jednoroga, Babe Roge i Drva Istine i Života obavljaju zadatak ozdravljenja šume. Djeca su ovom proširenom stvarnošću razvila novu percepciju povezanosti čovjeka s prirodom i tako obogatila dosadašnja iskustva. Ostatak vremena proveli su u igri na otvorenom koristeći zabavne sprave dječjeg igrališta i šetajući uz jezerce Bajkovite šume. Boravak na svježem zraku pridonio je uživanju u slasnom ručku prije povratka kući iz svijeta bajki koji poručuje da su svi tamo dobrodošli!

Pripremila učiteljica Andriana Guštović

Gabriela Fotivec

Prigorje

3. nagrada

U Osnovnoj školi Bedekovčina 21. rujna održana je 55. književno-recitalna manifestacija “Susret riječi”.

Naše su učenice Tena Petek i Gabriela Fotivec iz PŠ Nespeš s ponosom sudjelovale u ovogodišnjem “Susretu riječi” u Bedekovčini u subotu, 21. rujna. Posebnost manifestacije je u tome što stavlja naglasak na očuvanje dijalektalne riječi, okupljajući tekstove na hrvatskome standardu, ali i na sva tri hrvatska narječja. Organizatori već dugi niz godina nastoje okupiti što veći broj pjesničkih i proznih radova, kako djela odraslih i mladih, a od ove godine u natječaj su uključili dječje radove.

U našoj školi učeničku kreativnost, ljubav prema jeziku, materinskom i standardnome, ljubav prema čitanju i pisanju književnih tekstova osim na nastavi hrvatskoga jezika njegujemo i na izvannastavnim aktivnostima te smo se rado odazvali na natječaj.

Teme književno-recitalne manifestacije “Susret riječi” ove godine povezuju povratak prirodi i povratak tradiciji. Naše učenice Tena Petek i Gabriela Fotivec, obje iz 6.n razreda, svoje su pjesničke radove napisale na kajkavskom narječju uz podršku svojih mentorica, profesorica hrvatskog jezika Lidije Vešligaj i Marine Adašević. Pobjednička pjesma Tene Petek Fala, profesorice dobila je posebne pohvale ocjenjivačkog žirija i zaslužila prvu nagradu.

Pjesmu je interpretativno pročitao glumac Denis Bosak i izazvao oduševljenje svih prisutnih. Gabriela Fotivec osvojila je treću nagradu pjesmom Prigorje uz pohvale svih članova žirija.

Sudjelovanje na ovoj manifestaciji našim učenicama još je jedna važna potvrda da se pisanjem mogu izraziti, pridonijeti očuvanju narječja i tradicijskih vrijednosti. Jednom je netko rekao: „Poezija je istina koja se ne dokazuje…“ Svim našim učenicima i učenicama želimo da se nastave kreativno izražavati jer ljepota riječi uvijek će naći put do onoga koji zna čitati i misliti.

Našim učenicama Teni i Gabrieli još jednom od srca čestitamo na osvojenom prvom i trećem mjestu. I zahvaljujemo organizatorima te kolegici Maji Špiranec koja nas je potaknula da se uključimo u ovaj poseban susret.

Fala, profesorice!

Za saki kolec kaj ste mi dali,

za saku vuru kaj ste zakesnili,

za se padeže kaj ste nas nafčili,

za se zadaće kaj ste zabili,

za se lektire kaj nam niste donesli.

Fala vam za se!

Fala kaj ste nas nafčili najvažneše.

Fala kaj ste tu kad nam neke zatreba.

Fala kaj z nama na izlete idete.

Fala kaj nas na roditeljskom

puno ne špotate.

Naše ludosti i gluposti

trpeti morate,

al' kaj da mi napravimo?

Mi smo same deca.

Tena Petek 6.n

Prigorje

Tak puno bregov tu ima,

kaj se navek zelene.

Živinu pak čuješ celi dan,

kak lajeju, kokodačeju

ili bečiju.

Babice čez obluk

vse glediju,

da ne bi kaj propustile.

Tak su kaki kamere.

Muški se pak z traktorima

navajžaju.

A deca po selu prozore razbijaju,

pa ih babe za uha nategneju.

Kajkavski se tu navek pripoveda,

jer ipak je ove –

Prigorje!

Gabriela Fotivec, 6.n

Pripremila: Adašević Marina, prof.

ČETVRTAŠI U OPG -u MLAĐAN
Ivana Tuđan / datum: 20. 9. 2024. 14:43

Kaj u riječi, pjesmi, slici i plesu u Krapini
Marina Grugan / datum: 16. 9. 2024. 09:16

U sklopu Tjedna kajkavske kulture već se dugi niz godina održava recital na kojem nastupaju učenici iz cijele Hrvatske sa svojim kajkavskim pjesmama. Ove godine i učenici naše škole svojim su radovima sudjelovali na Dječjem recitalu kajkavske poezije u Krapini održanom u utorak 10. rujna 2024.

Iz naše matične škole u Donjoj Zelini svoju je kajkavsku pjesmu na festivalu Ljubaf je kak luč predstavila Elena Srpak, učenica 8.a razreda koja je u međuvremenu postala gimnazijalka. Iz područne škole Nespeš pridružio joj se Mihael Severin s pjesmom Se bum ja iz 8.n.

U nastavku pročitajte njihove pjesme i pogledajte kako je izgledalo još jedno druženje „po domaći“ v lepem našem Zagorju.

[OPŠIRNIJE]

Maturalno putovanje osmaša 2024.
Marina Grugan / datum: 16. 9. 2024. 09:05

Učenici osmih razreda posjetili su Srednju Dalmaciju tjedan dana prije početka nastavne godine, od 4. do 9. rujna. Kako su došli svježi s ljetnih praznika, imali su energije za sadržajima i doživljajima bogato i ispunjeno putovanje. U nastavku donosimo pregled puta i doživljaje učenika uz fotografije i videozapise koje možete pogledati u digitalnom albumu.

Prvi dan: Split, Trogir, Vodice

Ujutro smo se prije 7 sati okupili kod škole i krenuli autobusom u Split. Vozili smo se oko šest sati. Cijelim smo se putem smijali i zabavljali s prijateljima. U Splitu nas je dočekala vodičica Alemka s kojom smo krenuli u razgled Dioklecijanove palače. Unutra smo vidjeli carev stan te podrume. Pogledali smo Peristil s katedralom sv. Dujma, Vestibul, Prokurative, Marmontovu ulicu, HNK i rivu. Potom smo, nakon kraće stanke, otišli do Hajdukova stadiona na Poljudu. Obišli smo njihove nagrade i trofeje te travnjak.

Slijedio je put do Trogira u kojem smo razgledali staru gradsku jezgru, katedralu sv. Lovre pod zaštitom UNESCO-a, veliku i malu palaču Ćipiko, gradsku ložu i kaštel Kamerlengo.

Nakon Trogira stigli smo u hotel Punta u Vodicama gdje smo se smjestili u vilu Arausa, odmah uz plažu. Bili smo preumorni za tulumarenje pa smo samo otišli na večeru i zatim je prvom danu došao kraj.

Drugi dan: Šibenik, Sokolarski centar

Nakon doručka krenuli smo autobusom u Šibenik. Tamo nas je dočekao vodič Ante, a s njim smo obišli katedralu sv. Jakova, potom Meštrovićev kip Jurja Dalmatinca, Trg četiri bunara, palaču Pellegrini, vijećnicu i mnoge zanimljive uličice. Zatim smo imali slobodno vrijeme za sladoled jer je bilo 35 °C. Na kraju smo posjetili Tvrđavu sv. Mihovila gdje smo upoznali povijest utvrde i saznali zašto je bila važna za povijest Šibenika.

Nakon Šibenika otišli smo na ručak u restoran Vrata Krke i nedaleko njega u Sokolarski centar gdje smo saznali sve o sovama, sokolovima i orlovima. Vratili smo se u svoj hotel u Vodice. Išli smo se kupati na bazene i na more.

Slijedila je večera i tulumarenje koje je potaknula i animatorica u disku organiziranom samo za nas učenike. Bili smo dugo budni unatoč tome što nas je čekalo rano buđenje idući dan, a noć je osvježio ljetni pljusak.

Treći dan: Nacionalni park Krka, otok Visovac

Ujutro smo se rano otputili do NP Krka autobusom jer smo trebali stići na brod koji nas je više od pola sata vozio do otočića Visovca smještenog usred rijeke Krke. Dan je bio ugodno svjež i predivan za izlet ovim zelenomodrim krajolikom. Razgledali smo samostan na Visovcu i park u kojem žive samo četiri redovnika, ali ima bogatu povijest. Nakon povratka s Visovca došli smo u Lozovac odakle smo započeli razgled NP Krka. Obišli smo mlinice, etnografsku zbirku, spustili se stepenicama uz staru elektranu prema Skradinskom buku i poučnoj stazi. U restoranu Stari mlin imali smo ručak na otvorenom. Po povratku u hotel imali smo vremena za kupanje, igru i odmor. Slijedio je još jedan disko, no mnogi su se radije zabavljali u sobama i šetali.

Četvrti dan: Rizvan-city, adrenalinski park

Četvrti smo se dan probudili, spremili i otišli na doručak. Nakon toga smo se spakirali, odnijeli torbe ispred hotela pa smo imali slobodno vrijeme za šetnju i kupanje do ručka. Nakon toga vozili smo se autobusom do adrenalinskog parka. Išli smo na zip-line, koji je bio odličan, poligon, ljuljačku… Navečer smo se vratili ispred škole oko 22 sata.

Napisale: Leonora Barberić, Brigita Forko, Tara Škrapec – 8. n

Pročitajte još u nastavku...

Hrvatski olimpijski dan
Marina Grugan / datum: 10. 9. 2024. 19:20

U utorak 10. rujna u našoj školi obilježen je Hrvatski olimpijski dan. Hrvatski olimpijski dan je tradicionalna manifestacija proslave dana utemeljenja Hrvatskog olimpijskog odbora te promicanja olimpijskih vrijednosti i važnosti bavljenja sportskim aktivnostima.

Učenici svih razreda zajedno su sa svojim učiteljicama i učiteljima uživali u raznim sportskim aktivnostima kako bi razvili svjest o važnosti tjelesnog vježbanja i zdravog načina života. Noseći bijele majice učenici su promicali važnost olimpijskog načela PRIJATELJSTVA, ZAJEDNIŠTVA, MIRA I TOLERANCIJE.

DOČEK PRVAŠIĆA
Ivana Tuđan / datum: 10. 9. 2024. 18:14

U ponedjeljak 9. rujna, na prvi dan nove 2024./2025. školske godine osim učenicima koji se vraćaju u svoje poznate školske klupe, Škola je svoja vrata otvorila i za one koji će u nju po prvi puta kročiti.

Povodom prvog dana u prvome razredu, za 58 prvašića organiziran je poseban doček u matičnoj i područnim školama, gdje je njih i njihove roditelje dočekao ravnatelj Matej Škaro koji im je uz srdačnu dobrodošlicu zaželio puno uspjeha u školi.

U matičnoj školi svečanost je nastavljena prigodnim programom koji su za prvašiće i njihove roditelje pripremili učenici 4.-ih razreda pod vodstvom učiteljica Dragice Fučkan, Ane Pecak i Helene Previšić.

Učenike su dočekale i zaželjele im dobrodošlicu i učiteljice produženog boravka: Višnjica Dananić i Ines Bego.

Na samom kraju, učiteljice Dragica Fučkan, učiteljica 1. a razreda, te Ana Pecak, učiteljica 1. b razreda prozvale su svoje učenike koji su pozdravljeni pljeskom te tako krenuli u nove školske pustolovine.

U područnim školama, svečanost su pripremile učiteljice prvih razreda, Ruža Jurčić u Nespešu te Sandra Wödinger Bičak u Psarjevu, zajedno sa svojim učenicima.

Budući prvašići uživali su u pjesmi, plesu, recitacijama, sviranju i glumi učenika naše Škole.

Ove će godine ukupno 58 prvašića pohađati našu Školu, od čega 38 u matičnoj školi u dva razredna odjela po 19 učenika, te 15 učenika u PŠ Nespeš i 5 učenika prvog razreda u PŠ Psarjevo Gornje.

Svim prvašima i njihovim roditeljima želimo uspješnu i sretnu novu školsku godinu! smiley

Pripremila učiteljica Ana Pecak

[OPŠIRNIJE]

Obavijest o početku nove školske godine 2024./2025.
Matej Škaro / datum: 28. 8. 2024. 12:09

Poštovani roditelji i dragi učenici,

u ponedjeljak 9. rujna 2024. počinje nova nastavna godina. Niži razredi počinju u jutarnjoj, a viši u popodnevnoj smjeni.

Organizacija rada:

• veliki odmori za sve učenike trajati će 20 minuta - 10 minuta za jelo i 10 za odmor i igru
  • održavanje redovito izvannastavnih aktivnosti za sve učenike i grupe
  • održavanje dodatne i dopunske nastave redovito u školi
  • održavanje roditeljskih sastanaka i individualnih informacija
  • linijski prijevoz autobusa, kao i prošle godine - jedan odvoz za sve učenike
  • raspored zvona isti je kao prošle godine - u rubrici desno: SATNICA ŠKOLE

1. DAN NASTAVE

Prvog nastavnog dana nastava će se održati prema sljedećem rasporedu:

• 2., 3. i 4. razredi: 7:50 – 9:20
  • viši razredi: 9:30 – 11:00

Svi učenici sa sobom trebaju ponijeti školsku torbu, papuče, pernicu i informativku ili bilježnicu. U svojim učionicama preuzet će udžbenike i druge obrazovne materijale od svojih razrednika te će dobiti upute i sve potrebne informacije.

Školski autobusi kreću s polaznih stanica prvog dana nastave:

s područja Blaževdola, Psarjeva – 35 minuta prije početka nastave

s područja Lakteca, Majkovca, Blaškovca – 40 minuta prije početka nastave

Svečani prijem prvašića održat će se prema sljedećem rasporedu:

• PŠ Psarjevo u 11 sati
  • PŠ Nespeš u 12 sati
  • matična škola u Donjoj Zelini u 13 sati

Učenici trebaju ponijeti školske torbe kako bi mogli preuzeti udžbenike i druge obrazovne materijale koji će ih dočekati u školi.

2. POLASCI AUTOBUSA S POLAZNIH STANICA ZA VRIJEME TRAJANJA NASTAVE

POLASCI AUTOBUSA S POLAZNIH STANICA:

• s područja Blaževdola, Psarjeva – 35 minuta prije početka nastave
  • s područja Lakteca, Majkovca, Blaškovca – 40 minuta prije početka nastave

Moguće je odstupanje od predviđenog vremena polaska i dolaska autobusa zbog nepredviđenih situacija koje se uvijek mogu dogoditi.

3. PREHRANA ZA SVE UČENIKE

Školska kuhinja započinje s radom u utorak, 10. rujna.

4. PRODUŽENI BORAVAK

Produženi boravak započinje s radom u utorak, 10. rujna.

Prehrana za učenike iz boravka također počinje u utorak.

5. RODITELJSKI SASTANCI

Roditeljski sastanci za sve razrede održat će se u prva dva tjedna nastave.

6. ŠKOLSKE PAPUČE I TENISICE I UREDNOST GARDEROBNIH MJESTA

Prema Pravilniku o kućnom redu učenici su tijekom boravka u školi dužni biti obuveni u kućne papuče. Nošenje tenisica umjesto papuča u školi nije dozvoljeno i bit će sankcionirano kao nepoštivanje kućnog reda. Mogu se nositi slip on tenisice koje nemaju vezice. Ukoliko ne klize i ne ispadaju s nogu, učenici razredne nastave mogu tu vrstu obuće koristiti i na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture.

Posebne tenisice učenici nose za potrebe nastave tjelesne i zdravstvene kulture.

Obuća i odjeća trebaju uredno biti složene na garderobnim mjestima.

7. SLUŽBENE I VAŽNE OBAVIJESTI

Sve službene i važne obavijesti bit će redovito objavljivane na mrežnoj stranici škole.

Svim učenicima i roditeljima od srca želim sretan, zdrav i uspješan početak nove školske godine!

ravnatelj

Matej Škaro

[OPŠIRNIJE]

ODLUKA O FINANCIRANJU DRUGIH OBRAZOVNIH MATERIJALA ZA UČENIKE OSNOVNIH ŠKOLA U REPUBLICI HRVATSKOJ ZA ŠKOLSKU GODINU 2024./2025. SREDSTVIMA IZ DRŽAVNOG PRORAČUNA REPUBLIKE HRVATSKE
Matej Škaro / datum: 27. 8. 2024. 08:45

Roditeljski sastanak za roditelje budućih prvašića
Dolores Orbanić Biliškov / datum: 23. 8. 2024. 12:15

Poštovani roditelji,

roditeljski sastanak za roditelje budućih učenika 1. razreda (za matičnu i područne škole) održat će se u četvrtak, 29. 8. 2024. u 18.00 sati u matičnoj školi u Donjoj Zelini.

Preventivni projekt „Štit za život“
Dolores Orbanić Biliškov / datum: 8. 7. 2024. 12:27

Na poziv Ministarstva znanosti i obrazovanja o financiranju preventivnih programa, prijavili smo i dobili odobrenje i sredstva za provođenje projekta „Štit za život“. U sklopu projekta predvidjeli smo edukaciju za tim od tri djelatnika iz područja prevencije nasilja i seksualnog nasilja. Učiteljica informatike i tehničke kulture, Marina Grugan, psihologinja Danijela Čuljak i pedagogoinja Dolores Orbanić Biliškov završile su edukaciju za Osnovni CAP i TeenCAP program koju je organizirala Udruga roditelja Korak po korak. Tijekom sljedeće školske godine planiramo započeti s provođenjem Osnovnog CAP-a u svim trećim razredima, a u osmim razredima s provođenjem TeenCAP programa.
U sklopu projekta, u srpnju je održano predavanje psihologinje Dušanke Kosanović s temom „Kompetencije u odnosima“. Predavanje je bilo namjenjeno svim odgojno-obrazovnim djelatnicima  škole s ciljem unaprjeđenja pedagoško-psiholoških kompetencija.

Projektom „Štit za život“ želimo naše učenike osnažiti, pružiti im znanja i vještine koje će im pomoći u izgradnji pozitivnih odnosa te naučiti ih prepoznati i zaštititi se od nasilja.

Pedagoginja Dolores Orbanić Biliškov

[OPŠIRNIJE]

Nabava udžbenika i drugih obrazovnih materijala za šk. god. 2024./2025.
Ivana Tuđan / datum: 4. 7. 2024. 11:23

1. UDŽBENICI

Novi udžbenici obveznih i izbornih predmeta financiraju se iz državnog proračuna te su besplatni za sve učenike. Nabavu novih i dokup postojećih udžbenika izvršit će Škola.

Udžbenici će učenike dočekati u njihovim učionicama na početku nove nastavne godine.

2. DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI

I ove godine grad Sveti Ivan Zelina izdvojio je financijska sredstva u iznosu od 21.580,00 EUR za pomoć roditeljima u kupovini drugih obrazovnih materijala.

Sredstvima Grada financiraju se idući drugi obrazovni materijali:

1.r.: Hrvatski jezik (radna bilježnica) i likovne kutije

1.r. - 4.r.: Matematika (radna bilježnica i zbirka zadataka), Engleski jezik (radna bilježnica) i Priroda (radna bilježnica)

5.r.: Hrvatski jezik, Engleski jezik, Priroda, Geografija i Povijest (radna bilježnica)

6.r.: Hrvatski jezik, Engleski jezik, Priroda i Povijest (radna bilježnica)

7.r.: Hrvatski jezik, Engleski jezik, Biologija, Geografija i Povijest (radna bilježnica)

8.r.: Hrvatski jezik, Engleski jezik, Biologija i Povijest (radna bilježnica)

Veliko hvala našem Gradu Sveti Ivan Zelina!

Na idućim poveznicama se nalaze popisi drugih obrazovnih materijala koje roditelji kupuju sami:

1. RAZRED        2. RAZRED        3. RAZRED        4. RAZRED

5. RAZRED        6. RAZRED        7. RAZRED        8. RAZRED

• ISPITI ZNANJA, LIKOVNE MAPE I KUTIJE ZA TEHNIČKU KULTURU SE NARUČUJU I NADOPLAĆUJU PREKO ŠKOLE KAD POČNE NASTAVNA GODINA!
  • UČENICI PO PRILAGOĐENOM PROGRAMU ĆE OD UČITELJICA / RAZREDNIKA DOBITI POPIS PRILAGOĐENIH RADNIH BILJEŽNICA KOJE TREBAJU KUPITI (UMJESTO REDOVNIH RADNIH B.)

[OPŠIRNIJE]

GRAD ZAGREB – Nabava drugih obrazovnih materijala za školsku godinu 2024./2025.
Ivana Tuđan / datum: 20. 6. 2024. 10:01

Informacije vezane za nabavu drugih obrazovnih materijala koji su besplatni za učenike osnovnih škola s prebivalištem u Gradu Zagrebu, za školsku godinu 2024./2025.

Obrazac I. (objavljen na mrežnoj stranici www.zagreb.hr) te popis drugih obrazovnih materijala ovjeren od strane škole roditelji učenika s prebivalištem u Gradu Zagrebu trebaju poslati na e-mail adresu: nabava.osnovne-skole@zagreb.hr

VAŽNO!

U prvom krugu nabave drugi obrazovni materijali naručivati će se za sve učenike, dok će se u drugom krugu drugi obrazovni materijali naručivati za učenike koji mijenjaju školu/program, ponavljače, učenike koji idu na popravne ispite te sve one za koje se iz opravdanih razloga nisu mogli naručiti u prvom krugu.

Rokovi za predaju zahtjeva:

1. Rok za predaju zahtjeva u prvom krugu: 3. lipnja 2024. do 27. lipnja 2024. godine do 12:00 sati.
  2. Rok za predaju zahtjeva u drugom krugu: 27. lipnja 2024. nakon 12:00 sati do 6. rujna 2024. godine do 12:00 sati.

S poštovanjem,

Potrebna dokumentacija nalazi se pod opširnije.