preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ksavera Šandora Đalskog Donja Zelina

Login
Važni datumi

Školska godina 2023./2024.

5.10.2023. Dan učitelja

22.12.2023. Božićna svečanost

7.5.2024. Dan pješačenja

27.5.2024. Dan škole

31.5.2024. Projektni dan

Priloženi dokumenti:
Kalendar rada 2023-2024.pdf

Raspored sati

Školska godina 2023./2024.

Niži razredi

1.a 2.a 3.a 4.a
1.b 2.b 3.b 4.b
1.P 2.P 3.P 4.P
1.N 2.N 3.N 4.N

POOS

Viši razredi

5.a 6.a 7.a 8.a
5.b 6.b 7.b 8.b
- - 7.c -
5.N 6.N 7.N 8.N
Satnica škole

Raspored zvona

individualne informacije

za roditelje te polasci

autobusa u školskoj godini

2023./2024.

 

Poveznice

Brojač posjeta
Ispis statistike od 16. 10. 2011.

Ukupno: 774721
Ovaj mjesec: 3509
Ovaj tjedan: 1035
Danas: 114
Školski dokumenti

Zakoni i pravilnici

Priloženi dokumenti:
Pravilnik o radu.pdf

Školski projekt zaKAJ

KAJKAVSKI ZA VELIKE I MALE

digitalni priručnik:

https://bit.ly/3O6iwDD

Školske e - novine

Cintek

2023./2024.

Školski jelovnik

SVIBANJ 2024.

matična i područne škole

produženi boravak

Videodružina Ksaver

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Naslovnica - vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Godina čitanja 2021. – uspješna provedba aktivnosti za poticanje čitanja
Autor: Ivana Tuđan, 22. 6. 2021.

Godina čitanja 2021. koju je ove godine proglasila Vlada Republike Hrvatske bila je prigoda da u sklopu nastave Hrvatskoga jezika s učenicima radimo na razvoju kulture čitanja i omogućimo u što većem broju čitanje sa zadovoljstvom i razumijevanjem.

U ovaj projektni rad naša se škola uključila na poziv Ministarstva znanosti i obrazovanja koji smo dobili u veljači ove godine, a koje o provedenim aktivnostima također želimo i trebamo izvijestiti.

U nastavku možete pogledati i pročitati pojedinačne doprinose koji su ostvareni u ovoj školskoj godini s ciljem poticanja čitanja i obilježavanja Godine čitanja. Vjerujemo da će se projektne aktivnosti nastaviti s ciljem poticanja čitanja i u idućoj nastavnoj godini, dakle tijekom cijele 2021. godine i uključiti još više sudionika.

 

Neki su se okušali i u pripremi digitalnih kvizova, a oni najhrabriji snimili su svoje videozapise o pročitanim djelima. Kako takvih videa na popularnim Youtube kanalima nismo mogli pronaći o djelima koja čitaju učenici u Hrvatskoj, naši su radovi doista među prvima koji su uopće snimljeni. Stoga s ponosom možemo reći da su naši učenici razvili novu i važnu vještinu. Nakon što su snimili svoje radove, kritički su preispitali što su i kako napravili te stekli jedno veliko iskustvo na kojem će dalje moći raditi. Podrška videodružine i savjeti koje su dobili za ubuduće također su bili važna smjernica za daljnji rad u videoformatu.

Nekoliko videozapisa možete pogledati na poveznicama.

https://youtu.be/4tld8XEkkWg

https://youtu.be/lq3xK0xAcMw

https://youtu.be/4vgeSj7okUc

https://youtu.be/uGFpw1d9fw8

https://youtu.be/2lpL8PQFIok

Pripremile: učiteljice razredne nastave i hrvatskoga jezika

fotogalerija

 


Uz redovito čitanje djela školske i izborne lektire, naši su učenici sudjelovali u brojnim, manjim i većim, projektima u kojima su pokazali da vole čitati, razgovarati o pročitanome, razmišljati o temama koje su poticajne i zanimljive te se u konačnici i kreativno izraziti o pročitanome, o onome što ih se na neki način tiče i što im je zanimljivo i poučno.

Tako su, primjerice, učenici u razrednoj nastavi nakon pročitanih lektirnih djela učenici izrađivali kreativne radove – u obliku vrećice s predmetima koji ih podsjećaju na motive u djelu ili pizze gdje je do izražaja došlo umijeće sažimanja bitnog – pomoću kojih su predstavljali sadržaj, likove i druge važne sastavnice djela ili te se na svoj način o njemu izražavali riječju i slikom.

O djelu bi tako nešto zapisali, a još više imali mogućnost govoriti, odnosno prezentirati svoj rad i izlagati svoje mišljenje i kritički se osvrnuti na pročitano. Primjeri koje su uspješno obradili i svojim radovima zadivili ne samo svoje učitelje već i prijatelje u razredu, pogledajte u nastavku – Karel Čapek, Poštarska bajka, Dubravko Horvatić, Stanari u slonu, Carlo Collodi, Pinokio i dr.

Oni vještiji u izradi likovnih radova okušali su se u izradi naslovnica ili čak predmeta koji dočaravaju ugođaj određenog djela. Primjerice Šumu Striborovu Ivane Brlić-Mažuranić učenici su učinili stvarnom i opipljivom tako što su sašili od starih krpica krošnje začarane šume.

Dok su jedni stvarali začarani svijet, drugi su odlazili u prirodu i u njoj, na prvim proljetnim zrakama sunca, uživali u omiljenim dječjim pričama – upoznajući da se knjige trebaju čitati radi znanja, ali i radi zabave i užitka.

Čitanje knjiga bilo je i prigoda za povezivanje s važnim temama o kojima promišljamo u školi svake godine, primjerice uz Dan planeta Zemlje učenici su čitali knjigu Eko Eko Hrvoja Hitreca te oblikovali likovne radove koji su imali snažnu ekološku poruku – i Zemlja, naš dom, govori nam na svoj način, jednako kao što i književno djelo ima svoju poruku čitateljima.

Da čitanje može prijeći granice nastave Hrvatskoga jezika, pokazuje i entuzijazam s kojim su učenici tijekom nastave Likovne kulture izrađivali nove naslovnice knjiga. Neke od njih pogledajte na skupnoj fotografiji.

U sklopu izvannastavnih aktivnosti predmetne nastave učenici su također riječi pretvarali u djela izrađujući straničnike s važnim porukama o čitanju, a njih su pak izložili na plakatu i panou u školi kako bi svima bili trajni podsjetnici na važnost čitanja.

Učenici u predmetnoj nastavi također su pripremali i brojne plakate o pročitanim djelima, katkad dodajući na njih pitanja za učenike, katkad enigmatske zadatke, križaljke, rebuse i osmosmjerke, kako plakat ne bi bio samo za promatranje i čitanje već i poziv na razbibrigu.

Da razgovor o lektiri ne bi uvijek bio utemeljen samo na „papirnatom“ izdanju, učenici su se pobrinuli i pripremali brojne računalne prezentacije o djelima i književnicima.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju