preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ksavera Šandora Đalskog Donja Zelina

Login
Satnica škole

Raspored zvona i raspored jela i polasci autobusa u školskoj godini 2020./2021.

Važni datumi

7.9. prvi dan nastave prvog polugodišta

23.12. Božićna priredba

18.1. prvi dan nastave drugog polugodišta

24.5. Dan škole

4.6. Projektni dan

        

Priloženi dokumenti:
Novi kalendar 2020-2021.png

VAŽNO!

Podsjećamo učenike na pridržavanje općih mjera zaštite (prema preporukama Ministarstva zdravstva i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo):

• redovito perite ruke sapunom i vodom ili koristite dezinficijens na bazi alkohola,
• kada kašljete i kišete prekrijte usta i nos papirnatom maramicom i poslije ju odbacite u koš za otpad te operite ruke,
• izbjegavajte bliski kontakt s osobama koji imaju simptome infekcije dišnih putova, odnosno koji imaju najmanje jedan od sljedećih simptoma: povišena tjelesna temperatura, kašalj, grlobolja i kratak dah.

U prilogu su Preporuka Hrvatskoga zavoda za javno zdravstvo i Preporuka o postupanju u odgojno-obrazovnim ustanovama Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Priloženi dokumenti:
Preporuka.docx
Preporuka - MZO.pdf

Veliko je srce škole!

Poveznice

LiDraNo 2020.

Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 16. 10. 2011.

Ukupno: 550173
Ovaj mjesec: 4976
Ovaj tjedan: 694
Danas: 99
Školski dokumenti

Školski projekt zaKAJ - AKTIVNO!!!

Školske e - novine

Cintek

2020./2021.

Zakoni i pravilnici

Sandučić povjerenja

Vaša pitanja, prijedlozi, problemi.

Videodružina Ksaver

Školski jelovnik

travanj  2021.

matična i područne škole

produženi boravak

Kalendar
« Travanj 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Tema broja
Djeca i reklame - ANKETA
Ivana Tuđan / datum: 21. 1. 2021. 15:23

U sklopu poučavanja o medijima i medijskoj kulturi među učenicima viših razreda proveli smo anketu kojom smo ispitali kako oni doživljavaju reklame.

Pročitajte anketu i odgovorite na pitanja za sebe, a zatim svoje rezultate usporedite s našim saznanjima o tom pitanju.

 

1. Koji medij svakodnevno najviše pratite?

a. radio                                                b. televizija

c. Internet                                         d. tisak (novine, časopisi)

e. Youtube i slične kanale            f. društvene mreže: navedite koju pratite ___________.

 

2. Što činite kad se, dok gledate ili čitate nešto na televiziji, pojavi reklama?

a. Pogledam reklamu ako me zanima.

b. Prebacim na drugi program.

c. Pogledam reklamu, ali uglavnom odmah zaboravim o čemu govori.

d. Pogledam reklamu koja mi se sviđa.

 

3. Televizijsku reklamu uvijek gledate:

a. ako se na njoj pojavi poznata osoba (glumac, pjevač, nogometaš itd.)

b. ako je smiješna i zabavna

c. ako se objavljuje popust na cijenu nekog proizvoda

d. ako u vama stvara lijep osjećaj

e. ako ima pjesmu koja mi se sviđa

f. ako mi se ne da mijenjati program

g. ako me zanima proizvod koji se prikazuje

 

4. Što činite kad se, dok gledate ili čitate nešto na internetu, pojavi reklama?

a. Pogledam reklamu, ali me uglavnom ne zanima.

b. Preskočim je čim se može.

c. Pogledam reklamu i odmah je zaboravim.

d. Pogledam je i upamtim što poručuje ako mi je važno.

 

5. Kako doživljavate reklame?

a. Ne doživljavam reklame.

b. Korisno i zanimljivo

c. Dosadne su i smetaju mi, iritiraju me.

 

6. U kojoj mjeri reklame koje su namijenjene svima, djeci i odraslima, imaju utjecaja na vas i odluku o tome što želite kupiti ili imati?

a. Jako utječu na mene.

b. Ponekad utječu na mene.

c. Rijetko kad kupim nešto što se upravo reklamira.

d. Ne utječu uopće na mene.

 

7. Koje vrste reklama smatrate najboljima?

a. Reklama u kojoj se uspoređuju dva ista proizvoda, a jedan je bolji.

b. Reklama koja pokazuje kako se nešto koristi ili što se radi s tim.

c. Reklame u kojima su prikazani ljudi (mladi, zabavni, lijepi).

d. Reklame sa životinjama.

e. Reklame koje nas opominju.

f. Reklame koje nas podsjećaju na nešto što već poznajemo

g. Reklame koje su nalik crtićima (animirani likovi).

 

 

8. Smatrate li da je humor (smiješne osobe ili smiješni događaj) u reklami dobar za privlačenje pažnje gledatelja?

a. Da.

b. Ne.

c. Ponekad.

 

9. Zamislite da gledate svoju omiljenu emisiju ili video te se u to vrijeme pojavi reklama. Što ćete učiniti?

a. Nastaviti gledati kao da to nije ubačena reklama.

b. Ponekad ću gledati reklamu.

c. Neću gledati reklamu.

 

10. Vjerujete li da je sve što se kaže u nekoj reklami o određenom proizvodu istina?

a. Da.

b. Ne.

c. Ponekad.

9. Navedite jednu reklamu koje se sjećate otprije, iz ranog djetinjstva, a zbog koje ste nešto jako htjeli (npr. da vam kupe, daruju za rođendan i sl.). Opišite za što je bila i što vas je privuklo toj reklami.

 

11. Navedite jednu reklamu koja vam se sviđa u zadnjih mjesec dana. Napišite zbog čega vas je privukla (pjesma, zvukovi, slike, osjećaji, likovi itd.). Za što je ta reklama?

 

12. Za koju osobu iz javnoga života znate da je sudjelovala u snimanju reklama? Kako je izgledala reklama u kojoj je sudjelovala ta osoba? Što se pokazivalo i komu je namijenjeno?

 

13. Koje tvrtke, prema vašem iskustvu, imaju najbolje reklame? Navedite neke i objasnite zašto vam se sviđaju.


[OPŠIRNIJE]



Rezultati ankete o djeci i reklamama
Ivana Tuđan / datum: 21. 1. 2021. 15:25

 

Na pitanje o mediju koji svakodnevno prate učenici odgovaraju da najviše prate Youtube, Tiktok i Instagram. Također dosta prate televiziju, a rijetki među njima slušaju radio ili čitaju na internetu. Tisak (novine i časopise) ne čita nijedan učenik.

Kad se, dok gledaju ili čitaju, pojavi reklama učenici će prebaciti na drugi program, no velik je broj onih koji će pogledati reklamu ako ih zanima. Također je jednako velik broj onih koji će pogledati reklamu, ali uglavnom će odmah zaboraviti o čemu govori.

 

Televizijsku reklamu učenici će uvijek pogledati ako je smiješna i zabavna ili ako se na njoj pojavi poznata osoba (glumac, pjevač, nogometaš itd.). Također će ih velik broj učenik pogledati samo zato što im se ne da mijenjati program. Donekle su im zanimljive reklame koje objavljuju popust na cijenu nekog proizvoda kao i one koje imaju privlačnu pjesmu. Reklamu će pogledati i ako ih zanima upravo taj proizvod koji se reklamira. Gotovo nitko ne gleda reklamu zato što u njemu stvara lijep osjećaj.

 

Na pitanje što će učiniti kad se pojavi reklama dok gledaju nešto drugo, učenici odgovaraju da će pogledati reklamu, ali ih uglavnom ne zanima. Drugi je najčešći odgovor da će preskočiti reklamu čim se može.

 

O tome kako doživljavaju reklame najbolje govori najčešće izabrani odgovor: „Ne doživljavam reklame.“ Drugi je najčešći odgovor da su dosadne, smetaju i iritiraju gledatelja.

 

Željeli smo saznati utječu li reklame na odlučivanje o tome što osoba želi kupiti ili imati. Učenici su u najvećoj mjeri odgovorili da rijetko kad kupe nešto što se upravo reklamira. Velik dio rekao je da uopće ne utječu na njih, a tek je manji dio izjavio da ponekad utječu na njihov izbor.

 

Svakako su zanimljivi odgovori na pitanje koje vrste reklama učenici smatraju najboljima.

Prema našoj anketi učenicima su najzanimljivije reklame sa životinjama kao i one koje su nalik crtićima (animiranim filmovima). Dosta su zanimljive i reklame u kojima su prikazani ljudi (mladi, lijepi, zabavni), dok reklame kao usporedbe dvaju proizvoda ili one koje pokazuju kako se nešto koristi zanimaju manji broj učenika. Reklame koje nas opominju (poput one o držanju razmaka) ili one koje reklamiraju već svima poznatu stvar privlače najmanji broj učenika.

 

Gotovo svi ispitani učenici smatraju da je humor (smiješne osobe ili događaji) u reklami dobar za privlačenje pažnje.

Ako se reklama pojavi dok gledaju svoju omiljenu emisiju ili video, učenici će ponekad pogledati reklamu, no velik je dio neće pogledati ili će se ponašati kao da reklame nije ni bilo.

Na pitanje vjeruju li da je sve što se u nekoj reklami kaže o određenom proizvodu istina, većina učenika odgovara da u to što se govori ne vjeruje. Neki kažu da ponekad vjeruju, a samo jedan učenik tvrdi da vjeruje da se u reklami govori istina.

Među reklamama koje učenici pamte iz svoga djetinjstva ističu se reklame koje prikazuju poklone za Božić, reklama s likom Orašara, reklame za  električni romobil, autić na daljinski, Lego kocke, za neke dječje filmove, za Playstation na sniženju, za Ninja kornjače, za neku igricu, za Barbie lutku, za puške na vodu, za Zu-zu pets hrčkak. Također učenici dobro pamte reklamu o groznoj 2020. gdje dječak govori: „2020. grozna si!“

Izdvojili smo i reklame koje se učenicima sviđaju zbog pjesme, likova, poznate osobe: majstor Pikaso zbog lako pamtljive pjesme, reklama s veselom pjesmom Fritula, reklama za trgovine Konzum zbog pjesme, reklama za mlijeko jer su bile prikazane životinje, reklama s nogometašem Messijem za Pepsi, reklame za čips s nogometašima, čokolade sa Zlatkom Dalićem. Tvrtke koje imaju najbolje reklame, prema našoj su anketi sljedeće: Kinder bueno, Konzum, reklame nogometne lige, Ožujsko pivo i Ledo sladoled.

(pripremila Novinarska grupa, učenici od 5. do 8. r.)

 


[OPŠIRNIJE]



DJECA I MEDIJI - Moj najdraži crtić
Ivana Tuđan / datum: 21. 1. 2021. 08:48

Spužva Bob

Moj najdraži crtić zove se Spužva Bob. Crtić je dobio ime po glavnom liku Spužva Bobu koji živi u Bikini dolini i tamo ima puno prijatelja. On živi u ananasu, a pokraj njega živi njegov najbolji prijatelj Patrik. Radi u Rakovoj poslastici kao kuhar, a sprema i rak-burgere. Njegov prijatelj Patrik živi ispod kamena i nije baš najbistriji.

Spužva Bobov prijatelj Kalamarko isto živi pokraj njega, što mu se baš i ne sviđa jer ga ne voli. Kalamarko ide na posao sa Spužva Bobom i on radi kao blagajnik. Vlasnik Rakove poslastice je gospodin Kliještić. On je isto Spužva Bobov prijatelj. Gospodin Kliještić ima svojeg neprijatelja Planktona koji živi nasuprot Rakove poslastice. Plankton je zao i pokušava osvojiti cijelu Bikini dolinu. Spužva Bob ima prijateljicu Lunu. Luna živi u akvariju jer je ona vjeverica. Spužva Bob ima i prijatelja jastoga Lovru. On ima svoju teretanu. Svakog dana im se događaju neke smiješne avanture i zbog toga je to moj najdraži crtić.

Fran Mikulandra, 5.b

 

Moj omiljeni crtić je Spužva Bob Skockani. Volim taj crtić jer je zanimljiv i oduvijek ga gledam. Spužva Bob živi ispod mora u ananasu. Ima ljubimca puža Slavka i najboljeg prijatelja Patrika zvijezdu koji je udaljen samo kuću dalje od Spužva Boba. Oni su susjedi s i Kalamarkom Krakovićem koji je čangrizav i mrzi buku i smetnje. Spužva Bob radi kao kuhar u restoranu s Kalamarkom. On je drugačiji jer je velikodušna i otvorena spužva čistog i dobrog srca. Patrik i on provode puno vremena zajedno. Idu na razne festivale love meduze i idu u lunapark.

Spužva Boba gledam odmalena pa do danas. Puno toga se promijenilo u tom crtiću jer je postao moderniji. Taj crtić je zanimljiv, zabavan, sretan, smiješan i ponekad zna biti poučan. Volim ga gledati jer me može usrećiti, zabaviti i potaknuti na maštanje. Ponekad je osjećajan, ali u tužnom smislu, no većinom je veseo, a Spužva Bob je nasmijan. Spužva Bob se voli družiti s drugima, posebice s dragim i pažljivim osobama kao što je i on.

Petra Vujić, 5. b

 

 

Kako izdresirati zmaja

Moj omiljeni crtić je Kako izdresirati zmaja zato što su likovi zanimljivi, animacija je super i tema je zanimljiva. Taj sam crtić gledala dok sam bila mala, ali i sad ga volim pogledati. Ima tri dijela, a ja sam pogledala prvi i drugi. U drugom dijelu je tema bila još bolja, ali animacija mi se više sviđala u prvom dijelu. Obožavam gledati ovaj crtić zato što ima lijepu pouku. Moja mama ga isto voli pogledati.

U crtiću se radi o ubijanju zmajeva i o borbama s njima, ali kasnije ljudi shvaćaju da se zmajevi s njima bore zato što im ljudi uništavaju gnijezda. Čim su ljudi to shvatili, odmah su prestali s borbama. Na kraju hrane zmajeve i pomažu im.

Jako volim ovaj crtić zato što je jako poučan i zanimljiv.

Jana Barković, 5. b

A je to ili Pat i Mat

Moj omiljeni crtić je A je to. Pat i Mat su dva lutka koji su glavni likovi. Crtić mi se jako sviđa jer Pat i Mat rade gluposti. Svaki put kad treba nešto složiti, oni to još više pokvare i na kraju slože nešto što nema veze s vezom. Kada se sjete nečeg dobrog i to naprave, ponekad im uspije, a ponekad ne uspije. Jako su smiješni. Nikad se nije dogodilo da nisu smiješni.

Kad Pat i Mat žele nešto ispeći ili skuhati, uvijek im izgori ili se prekuha. Obojica kad nešto rade ne paze i ne gledaju upute za pomoć. Opet, čak i ako gledaju upute, ne razumiju ih na dobar način.

Rijetko kad se dogodi da naprave dobru stvar. Ako voze auto, uglavnom ga razbiju ili strgaju nešto. Jednom su slagali police kao ormar i podmetnuli kuglu da ih drži.

Kad se loše osjećam, pogledam A je to i odmah sam bolje.

Leona Pasinek, 5. b


Moj omiljeni crtić je A je to ili Pat i Mat. Jako je smiješan i zabavan. Volim ga gledati od svoje četvrte godine. Sviđa mi se kad naprave puno bedastoća.

Moja najdraža epizoda je kada su išli brati grožđe. Tad su počeli brati grožđe i išlo im je dobro, ali im se učinilo da rade presporo. Zato su odlučili napraviti stroj koji sam bere grožđe. To su i napravili. Sjetili su se zatim da bi ga mogli nadograditi da odmah radi vino. I to su učinili. Nakon nekog vremena su vidjeli da ima puno vina pa su ga odlučili popiti. Kad su ga popili, odmah su se srušili i zaspali. A kad su se probudili, vino se izlilo, a vinograd više nije no postojao jer ga je stroj sasvim samljeo.

Taj crtić ima kod mene prvo mjesto jer je odličan.

David Božinski, 5. b

 

 

Pink Panther

Glavni lik ovoga crtića je ružičasta pantera, a sporedni lik je bijeli čovjek.

Bijeli čovjek uvijek je ljubomoran na Pink Panthera te stalno pokušava osmisliti način da ga se riješi. Pink Panther ima sreće u svakoj epizodi, dok bijeli čovjek doživljava nezgode.

Za djecu je ovaj crtić zabavan i poučan. Puno djece zna za njega premda možda nije tako popularan kao prije. U tom crtiću nema nasilja. Kad bi ga češće puštali na televiziji, djeca bi ga gledala.

Volim gledati smiješne crtiće jer se nakon toga dobro osjećam. Najviše volim kad nas više gleda crtiće zajedno i svi se smijemo.

Josip Bedenic, 5. b

 

 

I love you too

I love you too je kratki animirani film hrvatskoga animatora Joška Marušića. Potječe iz doba hrvatskoga Domovinskog rata. Film je na prvi pogled smiješan. Ali uopće nije smiješan jer je tužan. Taj se film prikazivao svuda po svijetu da se vidi kako je tada izgledalo u Hrvatskoj. Prikazuje dva lika, muškarca i ženu, koji ostaju bez kuće zbog bombardiranja. Nije lijepo ostati bez kuće. Preporučujem svima da ga pogledaju.

Tom i Jerry

Tom i Jerry je moj omiljeni crtić. Dva lika, mačak i miš, jako su zabavni i smiješni. Gledam taj crtić jer uopće nije dosadan. Volim kad Tom želi uloviti Jerryja, a Jerry uvijek uspije pobjeći. Jako su dobro nacrtani i imaju smiješne uloge. Svaka epizoda je drukčija i ima smiješnu temu. Tom mi je malo draži jer se uvijek trudi uhvatiti Jerryja. Najdraža epizoda mi je bila kad su zaledili cijelu kuću i napravili klizalište na podovima. Jerry je mudar i uvijek uspije prevariti Toma. Tom je uporan i nikad neće prestati loviti Jerryja.

Bernard Mikovčić, 5. b

 

Oggy i žohari

Moj najdraži crtić je Oggy i žohari. To je animirani film koji je jako smiješan. Glavni likovi su mačak Oggy i tri žohara. Većina epizoda tog crtića govori o tome kako Oggy hvata žohare dok mu oni podvaljuju i prave razne fore te mu pojedu sve iz frižidera.

Oggy je jako blesava mačka plave boje koja je izgubljena u prostoru i vremenu. Ponekad uspijeva nadmudriti žohare, ali većinom žohari nadmudre njega.

Žohari su isto malo blesavi, ali su i pomalo pametni. Jako su proždrljivi i sitni. Oni žive u Oggyjevoj kući u ventilaciji jer ih tamo Oggy ne može dohvatiti. Oggy i žohari je dosta star crtić, a prva epizoda premijerno je prikazana 6. rujna 1998. godine.

Gabriel Puhelek, 5. b

 


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju